Naučná stezka Zlatý kůň - Schematická mapka

Od východu z jeskyní vede stezka na vrchol Zlatého koně, odkud je nádherný rozhled do okolí. Pro návštěvníky jsou na vrcholu připraveny informační tabule s vyznačením všeho možného co lze vidět. Z vrcholu vede zpět kolem východu z jeskyní a dále podél hrany Houbova lomu dolů a následně se do lomu vchází. Dole v Houbově lomu lze sbírat zkameněliny a to i za pomocí kladívka ale jen ze suti. Ve stěně lomu je možné vidět vstupní otvor, kterým byly dne 14.9.1950 objeveny Koněpruské jeskyně. Z Houbova lomu pokračuje stezka dále východním směrem až k silnici a přes ní k lomu na Kobyle. (Přibližně v polovině cesty mezi Houbovým lomem a silnicí je možné stezku opustit a po polní cestě dojít k parkovišti.) V lomu na Kobyle je možné například spatřit pěkně odkrytý Očkovský přesmyk podél něhož byly při vrásnění nasunuty mladší horniny na starší. V lomu lze také pozorovat jak se přirozený vývoj postaral o jeho začlenění do krajiny. Těžba v něm byla ukončena již v roce 1929. Prohlídkou lomu stezka končí, dále pokračujete tunelem v severní stěně lomu na polní cestu, kterou dojdete k silnici. Po silnici doleva zpět k parkovišti Koněpruských jeskyní.